Wednesday, July 1, 2015

Μετά την εξομολόγησιν κλείνει ή πληγή της αμαρτίας, αλλά μένει το σημάδι. ( Γέροντας Ιερώνυμος της Αιγίνης )


Εις τον πνευματικόν να λέτε, είμαι αμαρτωλός, έπεσα, εν γενικές γραμμές... όσο να καταλάβει το είδος της πτώσεως.

Δεν χρειάζεται λεπτομερώς το είδος και ό τρόπος της αμαρτίας διότι ημπορεί -από πειρασμόν- να βλέψωμεν και εκείνον.

Και εκείνος σάρκα φορεί. Λυπηθείτε, προφυλάξετε και τον Ιερέα και τον εαυτόν σας. Αν δεν τον προφυλάξετε και άλλην άμαρτίαν θα έχετε.

Ό αέρας όλους μας φυσά. Δεν φυσά τον έναν και τον άλλον αφήνει. Προσέχετε, να προφυλάγετε και τον άλλον.

Να αποφεύγεις την αμαρτίαν μετά την εξομολόγησιν.

Να λέγεις πέρασα από την φωτιά και γλίτωσα. Ό Κύριος τώρα με ελέησε. Να ξαναπεράσω; Μήπως οργιστεί ό Θεός;

Μετά την εξομολόγησιν κλείνει ή πληγή της αμαρτίας, αλλά μένει το σημάδι.

Ενίοτε να βλέπεις το σημάδι δια να λυπήσαι και να προσέχεις (ότι την ανομίαν μου εγώ γιγνώσκω). Εις την δεύτερον Παρουσίαν θα φύγουν και τα σημάδια.

'Η Εξομολόγησης ξανά δι' ότι εξομολογήθεις, είναι απιστία στο μυστήριον.


Γέροντας Ιερώνυμος της Αιγίνης

Ο δρόμος της ζωής και ο δρόμος του θανάτου


Ό Θεός είναι Αθανασία, ευσέβεια
Ό Θεός είναι σεμνός, ηθικός
Ό Θεός είναι αμνός, αρνίον
Ό Θεός είναι σοφός, πανίσχυρος
Ό Θεός είναι ρόδον, κρίνον
Ό Θεός είναι άξιος πάσης τιμής
Ό Θεός είναι Κριτής, ελεήμων
Ό Θεός είναι μειλίχιος, ευμενής
Ό Θεός είναι αθώος, ειρηνικός
Ό Θεός είναι εργατικός, ταπεινός
Ό Θεός είναι στοργικός, φιλόκαλος
Ό Θεός είναι ένδοξος, φιλόξενος
Ό Θεός είναι Παράδεισος


Ό Σατανάς θάνατος, ασέβεια.
Ό Σατανάς άσεμνος, ανήθικος.
Ό Σατανάς λύκος, τίγρης, λέων.
Ό Σατανάς άσοφος, μωρός, αδύνατος.
Ό Σατανάς ακάνθι, τρίβολος.
Ό Σατανάς ανάξιος, άτιμος.
Ό Σατανάς υπόδικος, ανελεήμων, σκληρός.
Ό Σατανάς πικρός, θράσος, κακούργος.
Ό Σατανάς ένοχος, πταίστης, φιλόνικος.
Ό Σατανάς τεμπέλης, υπερήφανος.
Ό Σατανάς τύραννος, φιλόκακος.
Ό Σατανάς άδοξος, μισόξενος.
Ό Σατανάς Κόλασης.


Αυτή είναι μία είκών του Θεού και του πονηρού πνεύματος. Ή μία Κλίμαξ αναβιβάζει τον άνθρωπον εις τον ουρανόν, εις τον Παράδεισον.

Ή δε δευτέρα καταβιβάζει εις τον Άδη, εις την αιώνιον κόλασιν.


Και τώρα μένει εις την διάθεση μας ελεύθερα να διαλέξωμεν τον ένα από τους δύο δρόμους, στην πρόσκαιρο αυτήν ζωή.

Χρειάζεται μελέτη και προσοχή δια να αποφασίσει ό καθείς ποίον δρόμο θα ακολουθήσει και θα βαδίσει αποφασιστικά και θετικά, σκεπτόμενος τας συνεπείας και τα αποτελέσματα, το τέλος της ζωής του.

Παράδεισον αιώνιον ή Κόλασιν.

Ό Θεός να μας αξιώσει να βαδίζωμεν τον δρόμο της ζωής. Αμήν.


ΙΕΡΕΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΑΜΙΑ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2005